Ovdje možete pronaći osnovne informacije o tvrtci Humas d.o.o.

Ovdje možete pronaći detaljnije informacije o uslugama koje pruža tvrtka Humas.d.o.o.

Sustavom zaštite na radu uvode se mjere za poticanje unapređivanja sigurnosti i zdravlja radnika na radu, sprječavanje ozljeda na radu, profesionalnih bolesti, drugih bolesti u svezi s radom te zaštita radnog okoliša.

Osobita zaštita propisuje se radi očuvanja nesmetanoga duševnog i tjelesnog razvitka mladeži, zaštite žena od rizika koji bi mogli ugroziti ostvarivanje materinstva, zaštite osoba s invaliditetom i profesionalno oboljelih osoba od daljnjeg oštećenja zdravlja i umanjenja njihove radne sposobnosti te radi očuvanja radne sposobnosti starijih radnika u granicama primjerenim njihovoj životnoj dobi.

Područne jedinice i njezine ispostave

  • Uredi inspekcije PJ Osijek
  • Uredi inspekcije PJ Rijeka
  • Uredi inspekcije PJ Split
  • Uredi inspekcije PJ Varaždin
  • Uredi inspekcije PJ Zagreb

Ozljede na radu su ozljede izazvane neposrednim i kratkotrajnim mehaničkim, fizikalnim ili kemijskim djelovanjem, te ozljede uzrokovane naglim promjenama položaja tijela, iznenadnim opterećenjem tijela ili drugim promjenama fiziološkog stanja organizma, ako je takva ozljeda uzročno vezana uz obavljanje poslova, odnosno djelatnosti na osnovi koje je ozlijeđena osoba osigurana.

Ozljeda na radu je i bolest koja je nastala izravno i isključivo kao posljedica nesretnog slučaja ili više sile za vrijeme rada, odnosno obavljanja djelatnosti ili u svezi s obavljanjem te djelatnosti na osnovi koje je osigurana osoba osigurana.

Ozljeda na radu je ozljeda koju osigurana osoba zadobije na redovitom putu od stana do mjesta rada i obratno te na putu poduzetom radi stupanja na posao koji joj je osiguran, odnosno na posao na osnovi kojeg je osigurana.

Ozljede na radu prijavljuju se Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje  temeljem Pravilnika o pravima, uvjetima i načinu ostvarivanja prava iz obveznog zdravstvenog osiguranja u slučaju ozljede na radu i profesionalne bolesti na tiskanici OR u roku od 8 dana od dana nastanka okolnosti na osnovu kojih postoji obveza osiguranja za slučaj ozljede na radu.

Ozljede na radu prijavljuju se Inspekciji za zaštitu na radu odmah po nastanku događaja koji je izazvao smrt zaposlenika, težu ozljedu zaposlenika ili više zaposlenika neovisno o težini ozljede.

Ozljeda na radu, pad u ravnini

Smrtne i teške ozljede se prijavljuju u uredovno radno vrijeme Područnih ureda, na niže navedene brojeve telefona dežurnog inspektora rada za nadzor u području zaštite na radu. Izvan redovnog radnog vremena ozljede se prijavljuje na broj 112.

  • Područni ured  Zagreb      (07:30-15:30): 01 2375 152
  • Područni ured  Osijek       (07:00-15:00): 031 250 630
  • Područni ured  Rijeka       (07:30-15:30): 051 356 172
  • Područni ured  Split          (07:00-15:00): 021 407 345
  • Područni ured  Varaždin   (07:00-15:00): 042 658 373

 

pdf icon Postupak u slučaju ozljede na radu.pdf

pdf icon Dokumentacija uz ozljedu na radu

 

Prijava ozljeda na radu Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO)

HZZO prijava ozljede na radu - upute i obrasci

HZZO prijava profesionalne bolesti - upute i obrasci

 

Rad koordinatora za zaštitu na radu tijekom građenja

Prvi korak koordinatora II, za vrijeme građenja, jest uspoređivanje plana izvođenja radova (dobivenog od koordinatora I) s ugovorima za izvođenje radova, te obavljanje usklađivanja u onim sadržajima u kojima nisu usklađeni sa spomenutim ugovorima.

Ako Investitor to već nije učinio, tada ga koordinator II mora upozoriti na obvezu prijavljivanja gradilišta prema Zakonu o gradnji, Zakonu o prostornom uređenju, Zakonu o građevinskoj inspekciji te prema Zakonu o zaštiti na radu i Zakonu o zaštiti od požara. Za uspješno usklađivanje (koordinaciju) sigurnosti i zaštite zdravlja na gradilištu, posebice je važno uspostaviti usku suradnju koordinatora II s nadzornim inženjerima i voditeljima radova na gradilištu. Kako bi izbjegli nesuglasice, investitor bi trebao ugovorima obvezati sve sudionike u gradnji na suradnju s koordinatorom II, ugovoriti osnovne oblike suradnje i načine rješavanja sporova.

Koordinator II za zaštitu na radu, na gradilištu mora pokrenuti izradu planova izvođenja radova svih izvođača na gradilištu i skrbiti o pravovremenom međusobnom usklađivanju. Plan izvođenja radova koji je izradio koordinator I, može se smatrati planom izvođenja radova investitora i glavnog izvođača, a planovi drugih izvođača moraju biti s njim usklađeni. Planovi izvođenja radova pojedinih izvođača radova odnose se samo na period njihove nazočnosti na gradilištu.

Također, obveza koordinatora II je uspostavii planirani režim ulaženja u prostor gradilišta, te napuštanja gradilišta od strane osoba i stvari. Isti ne smije dopustiti ulazak osoba prema kojima nisu poduzete odgovarajuće propisane mjere zaštite, ovisno o tome radi li se o radnicima gradilišta, novim radnicima na gradilištu, radnicima poslodavaca koji ne obavljaju radove na gradilištu ili drugim osobama. O tome treba ustrojiti i odgovarajuću evidenciju.

Predmet prvih provjera od strane koordinatora II, treba biti propisana dokumentacija koju mora posjedovati svaki izvođač radova već kada dolazi na gradilište, a provjera se treba odnositi na to ima li izvođač radova dokumentaciju i je li ona u skladu s propisi­ma. Uz dokumentaciju propisanu odredbama Zakona o prostornom uređenju i gradnji koju provjerava i nadzorni inženjer, posebno je obveza koordinatora II, provjeriti dokumentaciju propisanu odredbama Zakona o zaštiti na radu i to:

  • prijavu gradilišta
  • ažuriranu prijavu gradilišta
  • knjige nadzora
  • evidencije poslodavaca i radnika na gradilištu
  • dokaze o ispunjavanju uvjeta za obavljanje poslova s posebnim uvjetima rada za radnike nazočne na radilištu
  • dokaze o osposobljenosti radnika za rad na siguran način
  • dokaze o osposobljenosti radnika za zaštitu od požara
  • popis radnika osposobljenih za pružanje prve pomoći
  • popis radnika osposobljenih za ovlaštenike poslodavca za zaštitu na radu
  • dokaze o ispitivanju strojeva i uređaja s povećanim opasnostima koje koriste
  • planove izvođenja radova
  • ostalu dokumentaciju potrebnu za izvođenje radova (o instalacijama, dizalicama, skelama  i sl.)
  • dokumentaciju prema odredbama drugih propisa (o gradnji, zaštiti od požara, zaštiti okoliša i drugo)

Kako bi izvršavao navedene obveze, koordinator II obvezno mora biti nazočan na gradilištu cijelo vrijeme za koje radove izvode radnici dva ili više poslodavaca. Za to vrijeme mora nadzirati obavljaju li se poslovi u skladu s propisima o sigurnosti i zaštiti zdravlja i planovima izvođenja radova, te poduzimati mjere za primjenu propisa u području sigurnosti i zaštite zdravlja na radu i poštivanje planova izvođenja radova. Uz to mora pratiti realizaciju i odstupanja od planova izvođenja radova, procjenjivati kako će odstupanja od planova utjecati na rokove na gradilištu i primjenu pravila zaštite na radu, te pravovremeno poduzimati potrebne mjere sigurnosti i zaštite zdravlja, poduzimati aktivnosti za usklađivanje planova izvođača i druge dokumentacije s novonastalim stanjem na gradilištu.

Koordinator II, mora ostvariti tijesnu suradnju, prije svega s predstavnikom investitora, zatim sa drugim članovima stručnog tima investitora (ovlašteni nadzorni inženjeri i ovlašteni predstavnik glavnog izvođača, odnosno glavni inženjer na gradilištu). Kako smo već prije naveli investitor bi trebao, već pri ugovaranju poslova sa sudionicima građenja, skrbiti da osigura svakome od njih odgovarajući utjecaj na gradilištu.

Obrasci

pdf icon Dokumentacija izvođača radova

ms word icon Prijava gradilišta

ms word icon Ažurirana prijava gradilišta

ms word icon Popis strojeva i uređaja

ms word icon Popis radnika i strojara

ms word icon Lista nazočnosti radnika na gradilištu

KOORDINATORI

Inspection of the Princess Hotel building site wine cellar

  • ispitivanje instalacija stabilnih sustava
  • ispitivanje instalacija
  • ispitivanje radne opreme.
  • Ispitivanje emisija onečišćujućih tvari u zrak iz stacionarnih izvoda
  • mjerenje koncentracija para, plinova, dimova, aerosola
  • mjerenje koncentracija ukupne i respirabilne prašine
  • ispitivanje učinkovitosti ventilacijskog sustava
  • ostvareni broj izmjena zraka u prostoriji
  • određivanje količine zraka na ventilacijskim sustavima
  • mjerenje brzine strujanja zraka u kanalima, rešetkama, ispustima
  • ispitivanje radne okoline
  • mjerenje osvjetljenja
  • mjerenje razine buke radne okoline
  • ispitivanje kemijskih štetnosti
  • ispitivanje učinkovitosti ventilacijskog sustava
  • određivanje količine zraka na ventilacijskim sustavima
  • mjerenje brzine strujanja zraka u kanalima, rešetkama, ispustima

Link  Ovlaštene pravne osobe

 

Ispitivanja opreme Stpro

medicina radaSlužbe medicine rada u RH su sastavni i nezaobilazni dio većeg sustava koji se brine za smanjenje opasnosti i štetnosti na radu, siguran rad i zaštitu zdravlja na radu. Zadaci i funkcija službi medicine rada su aktivnosti koje se odnose na radno mjesto, aktivnosti koje su usmjerene na radnika i njegovo zdravlje i djelatnosti koje obuhvaćaju informiranje i izobrazbu.

excel iconPrijavnica za osposobljavanje pružanja prve pomoći.pdf

pdf iconUputnica utvrđivanje zdravstvene sposobnosti maloljetnika.pdf

pdf iconUputnica utvrđivanje zdravstvene sposobnosti radnika.pdf

pdf iconUputnica utvrđivanje zdravstvene sposobnosti za rad noću.pdf

pdf iconUputnica utvrđivanje zdravstvene sposobnosti računala.pdf

Budući da HZZO ordinaciji medicine rada vraća račune za koje uputnice nisu dobro ispunjene pridržavajte se sljedećih pravila:

  1. Periodični pregled se obavlja 2-3 dana prije isteka važeće svjedodžbe.
  2. Za narudžbe za preglede, pitanja i nejasnoće, lijepo molim zvati medicinu rada od 12-14h.
  3. RA-1 uputnica mora biti sva uredno i jasno popunjena, obvezno datum zadnjeg pregleda ako se radi o periodičnom pregledu, podatke Vaše tvrtke gore lijevo i štambilji dolje desno.
  4. Ako šaljete radnike na Prethodni pregled prije zapošljavanja, molim Vas da svakako ponesu sa sobom potvrdu svog obiteljskog liječnika da ne boluju od kroničnih ili psihičkih bolesti, ili ako boluju od neke bolesti da to na potvrdi piše kao i lijekove koje uzimaju. Bez te potvrde, liječničku svjedodžbu ordinacija medicine rada neće izdati.
  5. Ukoliko je radnik bio na dugom bolovanju, kada dolazi na pregled, neka ponese sa sobom svu medicinsku dokumentaciju koju ima vezano za to bolovanje.
  6. Ako kasnite s pregledima vezano uz datum koji piše na zadnjoj svjedodžbi, radi se o izvanrednim pregledima i Vi snosite trošak istih, ne HZZO.
  7. to se tiče pregleda vida za rad na računalu više od 4 sata.

HZZO plaća isključivo periodične preglede onih osoba koje nose naočale ili leće svake dvije godine. Ukoliko radnik smatra da ima smetnje vida a ne nosi neko pomagalo za vid, pregled se smatra izvanrednim i Vaša tvrtka snosi trošak pregleda, također, ako je netko na prethodnom pregledu dobro vidio bez pomagala, a sada nosi naočale ili leće, opet HZZO to smatra izvanrednim pregledom i Vaša tvrtka snosi trošak pregleda.

Molim Vas da se svi skupa pridržavamo ovih pravila kako bi obavljanje pregleda Vaših radnika bili što brži i ugodniji.

 

HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO - SLUŽBA ZA MEDICINU RADA

 

www.poliklinika-analizalab.hr
www.ustanova-medris.hr
www.medicinarada.eu
www.nemetova-prima.hr

Postupak provjere alkoholiziranosti radnika

Alkotester

Poslodavac je dužan urediti postupak provjere alkoholiziranosti svojih radnika, i to u svom internom Pravilniku o zaštiti na radu. U svakom slučaju predmetni postupak se mora provesti uz pristanak radnika, mora se utvrditi način provjere, vrsta testa ili aparata, način bilježenja i konfirmacije (potvrđivanja) rezultata. U praksi to rade posebno obučene osobe.

Poslodavac provjeru alkoholiziranosti može ugovoriti sa vanjskom ustanovom ili tvrtkom koja ima za to osposobljene osobe.

Vodič o postupku provjere je li je radnik pod utjecajem alkohola Vodič o postupku provjere je li je radnik pod utjecajem alkohola

Zapisnik o provjeri prisutnosti alkohola u organizmu radnika Zapisnik o provjeri prisutnosti alkohola u organizmu radnika

Uporaba osobne zaštitne opreme (OZO) obvezna je pri izvođenju radnih zadatka gdje rizici za zdravlje i sigurnost radnika nisu dovedeni na prihvatljivu razinu primjenom osnovnih pravila zaštite na radu i odgovarajućom organizacijom radnih zadataka. Odabir osobne zaštitne opreme obavlja se na osnovu utvrđenih rizika u procjeni rizika za određeno radno mjesto, a izabrana osobna zaštitna oprema mora osigurati najveću moguću razinu zaštite radnika uz uvjet da omogućavaju normalno odvijanje radnih aktivnosti te da su udobna radniku.

Radnici su dužni osobna zaštitna sredstva i opremu upotrebljavati samo za svrhe kojima su namijenjena, te da ih održavaju u ispravnom stanju i čuvaju od oštećenja.

Obveza poslodavca je da neposredno kontrolira upotreljavaju li radnici osobnu zaštitnu opremu koju im je on osigurao te da u skladu s tim poduzimaju mjere protiv radnika.

Osobna zaštitna sredstva

 

excel icon Obrazac OZO - zaduženje osobne zaštitne opreme

Tvrtka Humas u suradnji sa stručnjacima sigurnosti, informatike i dizajna razvila je online informacijski sustav STpro koji pokriva organizacijsko informatizacijske potrebe tvrtki i obrta u gospodarstvu, medicini rada i ustanovama u području zaštite na radu, zaštite od požara i medicine rada.

Online informacijski sustav STpro pokriva organizacijsko informacijske potrebe ustanova, tvrtki i obrta u području zaštite na radu, zaštite od požara i medicine rada. Kao kostur naše aplikacije izabran je Laravel open source framework zasnovan na PHP-u i objektno orjentiranoj paradigmi s MySQL bazom podataka u pozadini. Zasnovanost na Open Source tehnologijam znači da nema skupih licenci, pretplata i drugih skrivenih troškova za krajnjeg korisnika. Program je izrađen kao web aplikacija u oblaku (cloud) što znači da su program i svi podaci pohranjeni na serveru tako da nema klasične instalacije na računalo korisnika niti korisnik mora imati skupu informatičku infrastrukturu za izvršavanje STpro apliakcije. Programu se pristupa preko web preglednika, logiranjem preko zaštićene SSL veze gdje su svi podaci prilikom prijenosa između web servera i preglednika šifrirani jakom enkripcijom i tako zaštićeni od krađe i zlouparabe.

Sve navedeno također znači da korisnici nemaju nikakve brige oko nadogradnji programa niti se moraju brinuti oko sigurnosti podataka na svom računalu jer se svi podaci spremaju na server. Programu je moguće pristupiti s bilo kojeg računala koje ima pristup internetu kao i s laptopa s bilo kojim modernim web preglednikom na adresi https://stpro.hr. Sam program je neovisan od hardverskih značajki računala i operativog sustava tako da će se glatko izvoditi na bilo kojem prosječnom uredskom računalu ili laptopu.

U suradnji s ovlaštenim tvrtkama i ustanovama organiziramo potrebne stručne poslove zaštite na radu i zaštite od požara

STpro aplikacija za vođenje zaštite na radu

 

Uvid u matičnu knjigu radnika Uvid u matičnu knjigu radnika

Poslodavac je dužan organizirati osposobljavanje zaposlenika za rad na siguran način prema odredbama zakona i propisa, a zaposlenik je dužan osposobiti se za rad na siguran način kada ga poslodavac uputi na osposobljavanje.

Osposobljavanjem za rad na siguran način radnici se upoznaju s opasnostima koje im prijete na njihovm radnom mjestu, upoznaju se s načinima umanjivanja ili eliminiranja opasnosti, sustavima i sredstvima zaštite te načinima obavljana posla na njihovim radnim mjestima u skladu s pravilima zaštite na radu.

Osposobljavanje iz zaštite na radu

Upoznavanje s pravilnim načinom rada i s mjerama zaštite na radu uvelike smanjuje mogućnost nastanka ozljede na radu, profesionalnih oboljenja te štiti radnika i omogućuje mu siguran rad na sigurnom random mjestu. Samim time smanjuje se mogućnost umanjenja radne sposobnosti radnika što je vrlo važno i za radnika i za poslodavca i to na način da zdrav radnik može napraviti više i za sebe i za poslodavca.

 

excel icon Predložak prijavnice za osposobljavanje 

excel icon Predložak zapisnika o sposobljavanju iz zaštite na radu

excel icon Predložak evidencijskog kartona o osposobljenosti za rad na siguran način

 

STPro aplikacija za vođenje poslova zaštite na radu

prijatelj-okolisa

 

Sustavom zaštite okoliša uređuju se načela zaštite okoliša u okviru koncepta održivog razvitka, zaštita sastavnica okoliša i zaštita okoliša od utjecaja opterećenja, subjekti zaštite okoliša, dokumenti održivog razvitka i zaštite okoliša, instrumenti zaštite okoliša, praćenje stanja u okolišu, informacijski sustav zaštite okoliša, osiguranje pristupa informacijama o okolišu, sudjelovanje javnosti u pitanjima okoliša, osiguranje prava na pristup pravosuđu, odgovornost za štetu u okolišu, financiranje i instrumenti opće politike zaštite okoliša, upravni i inspekcijski nadzor, te druga pitanja s tim u vezi.

  • Ispitivanje emisija onečišćujućih tvari u zrak iz stacionarnih izvoda (mjerenje emisije dimnih plinova u kotlovnicama i procesnim pećima instalirane snage od 0,1 do 3 MW za tekuća i plinska goriva i od 0,1 MW do 1 MW za kruta goriva i goriva od biomase).
  • koncentracija para, plinova, dimova, aerosola
  • koncentracija ukupne i respirabilne prašine
  • Ispitivanje učinkovitosti ventilacijskog sustava
  • ostvareni broj izmjena zraka u prostoriji
  • određivanje količine zraka na ventilacijskim sustavima
  • mjerenje brzine strujanja zraka u kanalima, rešetkama, ispustima i sl.
  • Ispitivanje radne okoline (mikroklima, temperatura zraka, relativna vlažnost zraka,brzina strujanja zraka
  • Mjerenje osvjetljenja
  • Mjerenje razine buke radne okoline
  • Ispitivanje kemijskih štetnosti (koncentracija para, plinova, dimova, aerosola, koncentracija ukupne i respirabilne prašine
  • Ispitivanje učinkovitosti ventilacijskog sustava (ostvareni broj izmjena zraka u prostoriji)
  • Određivanje količine zraka na ventilacijskim sustavima
  • Mjerenje brzine strujanja zraka u kanalima, rešetkama, ispustima i sl.

 

U suradnji sa stručnim ovlaštenim tvrtkama organiziramo preglede i ispitivanja:

  • Ispitivanje emisija onečišćujućih tvari u zrak iz stacionarnih izvoda (mjerenje emisije dimnih plinova u kotlovnicama i procesnim pećima instalirane snage od 0,1 do 3 MW za tekuća i plinska goriva i od 0,1 MW do 1 MW za kruta goriva i goriva od biomase).
  • koncentracija para, plinova, dimova, aerosola
  • koncentracija ukupne i respirabilne prašine
  • Ispitivanje učinkovitosti ventilacijskog sustava
  • ostvareni broj izmjena zraka u prostoriji
  • određivanje količine zraka na ventilacijskim sustavima
  • mjerenje brzine strujanja zraka u kanalima, rešetkama, ispustima i sl.
  • Ispitivanje radne okoline (mikroklima, temperatura zraka, relativna vlažnost zraka,brzina strujanja zraka
  • Mjerenje osvjetljenja
  • Mjerenje razine buke radne okoline
  • Ispitivanje kemijskih štetnosti (koncentracija para, plinova, dimova, aerosola, koncentracija ukupne i respirabilne prašine
  • Ispitivanje učinkovitosti ventilacijskog sustava (ostvareni broj izmjena zraka u prostoriji)
  • Određivanje količine zraka na ventilacijskim sustavima
  • Mjerenje brzine strujanja zraka u kanalima, rešetkama, ispustima i sl.

JOŠ NIJE U FUNKCIJI

Sustav zaštite od požara podrazumijeva planiranje zaštite od požara, propisivanje mjera zaštite od požara građevina, ustrojavanje subjekata zaštite od požara, provođenje mjera zaštite od požara, financiranje zaštite od požara te osposobljavanje i ovlašćivanje za obavljanje poslova zaštite od požara, s ciljem zaštite života, zdravlja i sigurnosti ljudi i životinja te sigurnosti materijalnih dobara, okoliša i prirode od požara, uz društveno i gospodarski prihvatljiv požarni rizik.

 

 

 

Obveze poslodavca:

- ispitivanja,

- izrada plana evakuacije i spašavanja,

- izrada pravilnika o zaštiti od požara,

- izrada procjene ugroženosti za građevine (I i II kategorija),

- izrada plana zaštite od požara za građevine (I. i II. kategorija),

- osposobljavanje zaposlenika za početno gašenje požara,

- osposobljavanje radnika za provođenje evakuacije i spašavanja,

- provođenje vježbe evakuacije i spašavanja.

 

 

Protivpožarni-sistem-src

Poslodavacje obvezan u odeđenim rokovima provoditi:

  • ispitivanje vanjske i unutarnje hidrantske mreže
  • Ispitivanje sustava za dojavu i gašenje požara
  • ispitivanje stabilnih sustava za dojavu prisutnosti zapaljivih plinova i para
  • ispitivanje funkcionalnosti stabilnih instalacija za gašenje požara
  • ispitivanje instalacija i uređaja za dojavu požara
  • servis vatrodojavnog sustava, čišćenje i reviziju javljača požara
  • ispitivanje protupanične rasvjete.

Ispitivanje plinskih instalacija

  • plinskih instalacija stambenih zgrada s više od dva stana u roku 10 godina
  • plinskih instalacija radnih prostora, obrta i male privrede u roku 5 godina
  • plinskih instalacija industrijskih i mjerno-regulacijskih postrojenja te plinskih kotlovnica u roku 1 godine

Ispitivanje vatrogasnih aparata

Osposobljavanje pučanstva

prirucnik-za-zastitu-od-pozara

Tvrtka Humas d.o.o. na temelju Rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, BROJ: 511-01-91-UP/I-6841/2-94 SN od 10.listopada 1994. izvodi program osposobljavanja pučanstva za provedbu preventivnih mjera zaštite od požara, za gašenje požara i spašavanje ljudi i imovine ugroženih požarom.

SADRŽAJ PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA

1. Osnovni pojmovi o gorenju i gašenju.

2. Sredstva za gašenje prema klasi požara.

3. Požarne opasnosti i mjere zaštite od požara.

4. Oprema i sredstva za gašenje požara.

5. Obrazovni film.

6. Praktični dio.

 

  WORD Prijavnica osposobljavanja za zaštitu od požara i evakuaciju

 

Prijavnica osposobljavanje zop

Evakuacija i spašavanje obuhvaća skup radnji, procesa i pravila koje je potrebno provesti u slučaju iznenadnog događaja (požara, potresa, elementarnih nepogoda i slično) koji može ugroziti zdravlje i život ljudi.

Poslodavac je dužan osposobiti jednu osobu na svakih 20 zaposlenika za provođenje evakuacije i spašavanja te joj staviti na raspolaganje svu potrebnu opremu. Također je obavezan provoditi redovite vježbe evakuacije i spašavanja najmanje jednom svake dvije godine prema izrađenom planu evakuacije.

4Max

Potrebno je sve zaposlenike upoznati sa izrađenim planom evakuacije.

 

Ono što je potrebno prema Zakonu definirati kod izrade plana evakuacije i spašavanja jest:

  1. koji iznenadni događaji se mogu dogoditi,
  2. koje pravne osobe, odnosno tvrke su obavezne izraditi plan evakuacije i spašavanja,
  3. koje točno posljedice se mogu dogoditi nakon nastanka iznenadnog događaja,
  4. odrediti i osposobiti jednu ili više osoba potrebnih za provođenje evakuacije i spašavanja,
  5. formirati ekipe i postrojbe za provođenje evakuacije i spašavanja,
  6. osigurati zaštitna sredstva osobama zaduženim za provođenje evakuacije i spašavanja,
  7. izrada plana evakuacije i spašavanja,
  8. provoditi redovito vježbe evakuacije i spašavanja

Plan evak

Vlasnici, odnosno korisnici građevina, građevinskih dijelova i drugih nekretnina te prostora razvrstanih u prvu i drugu kategoriju ugroženosti od požara dužni su donijeti plan zaštite od požara izrađen na temelju procjene ugroženosti od požara te organizirati službu zaštite od požara. Djelatnici službe za zaštitu od požara moraju imati završen najmanje preddiplomski sveučilišni studij ili stručni studij u trajanju od najmanje tri godine tehničkog smjera, te položen stručni ispit.

Vlasnici, odnosno korisnici građevina, građevinskih dijelova i drugih nekretnina te prostora, odnosno upravitelji zgrada razvrstanih u treću kategoriju ugroženosti od požara dužni su zaposliti najmanje jednog djelatnika, koji će biti zadužen za obavljanje poslova zaštite od požara i unapređenje stanja zaštite od požara.

Vlasnici, odnosno korisnici građevina, građevinskih dijelova i drugih nekretnina te prostora, odnosno upravitelji zgrada razvrstanih u četvrtu kategoriju ugroženosti od požara dužni su imati zaposlenog najmanje jednog djelatnika zaduženog za obavljanje poslova zaštite od požara i unapređenje stanja zaštite od požara, koji smije obavljati i druge poslove.

Djelatnici zaduženi za obavljanje poslova i unapređenje stanja zaštite od požara u zgradama treće i četvrte kategorije ugroženosti od požara moraju imati najmanje zvanje vatrogasca ili završeno srednjoškolsko obrazovanje u programu gimnazije ili srednjoškolsko strukovno obrazovanje u četverogodišnjem trajanju, te položen stručni ispit.

Obveze angažmana odgovorne osobe mogu se prenijeti na treću osobu ukoliko ista ispunjava propisane uvjete (stručni ispit), te ukoliko to ne utječe na ispunjavanje njezinih osnovnih zadaća i odgovornosti prema propisima kojima se uređuje područje vatrogastva.

Redovni pregled vatrogasnih aparata

Humas d.o.o.

  • za obrazovanje i usluge
  • HR 10040 Zagreb, Vinodolska 32
  • Centrala: 01 2989 185
  • Mobitel: 091 2989 185
  • E-mail: info@humas.hr

Multimedija